1. Etusivu Brother
  2. Tietoa Brotherista
  3. Uutiset ja lehdistötiedotteet
  4. 2025
  5. Brother sai ensimmäistä kertaa korkeimman tunnustuksen CDP:n vuoden 2024 Supplier Engagement Rating -arvioinnissa

Brother sai ensimmäistä kertaa korkeimman tunnustuksen CDP:n vuoden 2024 Supplier Engagement Rating -arvioinnissa

Brother Industries, Ltd. (pääkonttori: Nagoya; toimitusjohtaja: Kazufumi Ikeda) on saanut ensimmäistä kertaa korkeimman mahdollisen arvosanan Supplier Engagement Leader kansainvälisen ympäristöjärjestö CDP:n vuoden 2024 Supplier Engagement Rating -arvioinnissa.

Supplier Engagement Rating -arviointi mittaa yritysten ilmastotoimia viidellä osa-alueella: toimittajayhteistyö, Scope 3 -päästöt*¹, riskienhallintaprosessit, hallinto ja liiketoimintastrategia sekä päästötavoitteet. Vuonna 2024 noin 6 % yli 22 700 vastanneesta yrityksestä sai Supplier Engagement Leader -tunnustuksen.

Brother-konserni edistää vastuullista hankintaa maailmanlaajuisesti ja on määritellyt "vastuullisen arvoketjun edistämisen" ja "CO2-päästöjen vähentämisen" keskeisiksi vastuullisuusteemoikseen. Yritys julkaisee hankintapolitiikkansa ja CSR-hankintastandardinsa, ja jakaa ympäristöpolitiikkaansa ja -kriteereitään toimittajilleen. Konserni on myös luonut järjestelmän, jolla valvotaan ja kehitetään näiden standardien noudattamista, ja se edistää ympäristövastuullista hankintaa koko toimitusketjussa. Uskomme, että nämä pitkäjänteiset toimet – myös toimitusketjussa – ovat vaikuttaneet tunnustuksen saamiseen.

 

Brotherin Environmental Vision 2050 -ympäristövision mukaisesti konserni pyrkii hiilineutraaliuteen² kaikessa liiketoiminnassaan ja CO2-päästöjen minimoimiseen koko arvoketjussa vuoteen 2050 mennessä. Välitavoitteena Brother tähtää Scope 3 (kategoriat 1, 11 ja 12³) CO2-päästöjen 28,5 % vähennykseen tilikauteen 2030 mennessä verrattuna vuoden 2022 tasoon.

 

Brother jatkaa aktiivista työtä ympäristövastuullisten aloitteiden parissa myös tulevaisuudessa.

 

1 Scope 3 viittaa epäsuoriin päästöihin, jotka syntyvät kolmansien osapuolten toiminnasta yrityksen liiketoiminnan tukemiseksi.

2 Tavoitteena on Brother-konsernin CO2-päästöjen täydellinen poistaminen.

3 CO2-päästöt, jotka syntyvät ostettujen tuotteiden ja palveluiden käytöstä, myytyjen tuotteiden käytöstä sekä myytyjen tuotteiden hävittämisestä.