BROTHER ECOPRO-TILAUKSEN KÄYTTÖEHDOT

EcoPro” on Brotherin tilauspalvelu (“Tilaus”), joka tarjoaa kiertotaloutta tukevan tulostusratkaisun olemassa olevalle hyväksytylle Brother-tulostimellesi. Tilauksesi jatkuu, kunnes se irtisanotaan. Maksat Tilauksestasi kiinteää kuukausimaksua valitsemasi tulostusmäärän mukaisesti, sekä kustannukset jotka aiheutuvat Tilaukseesi sisältyvän tulostusmäärän ylittävistä sivuista. Osana Tilaustasi lähetämme sinulle muste- ja laserkasetteja (“Muste-/laserkasetti”) tarpeen mukaan sekä tarjoamme tulostimen ylläpitoa ja tukea (“Tuki”).  

Tällä sivulla esitetään EcoPro-tilaustemme oikeudelliset ehdot (“Ehdot”), jotka ovat saatavilla [https://www.brother.fi] (“Sivustomme”). Luethan nämä Ehdot huolellisesti ennen kuin lähetät Tilauksen meille. Näissä Ehdoissa kerrotaan, keitä me olemme, mitä Tilauksesi sisältää, miten sinä ja me voimme muuttaa tai päättää sopimuksen ja miten ongelmatilanteissa tulee toimia sekä muuta tärkeää tietoa. Jos et hyväksy näitä Ehtoja tai jos sinulla on niihin liittyviä kysymyksiä, älä tee tilausta, vaan ota meihin yhteyttä WhatsApp-sovelluksella.

Sivustomme käyttöön sovelletaan erillisiä käyttöehtoja. Sivustomme julkaisija on Alankomaissa toimiva Brother International Europe Limited -yhtiön sivuliike, ja tietojen ylläpidosta vastaa Microsoft Ireland Operations Limited, One Microsoft Place, South County Business Park, Leopardstown, Dublin 18 D18 P521 (p. +353 (1) 2953826).

 

1. TIETOA MEISTÄ JA SIITÄ, MITEN VOIT OTTAA MEIHIN YHTEYTTÄ
Keitä me olemme. Olemme Brother International Europe Limitedin sivuliike, joka toimii Alankomaissa. Toimipaikkamme osoite on Zanderij 25, Amstelveen, Alankomaat, 1185ZM. Kuluttajamyynnin rekisteröity arvonlisäverotunnisteemme on NL863205604B01. Brother International Europe Limited in Englannissa ja Walesissa rekisteröity yritys, jonka rekisteröity toimipaikka on Brother House, 1 Tame Street, Audenshaw, Manchester, M34 5JE. Yrityksen rekisteröintinumero on 00664172. 

Ota yhteyttä. Voit ottaa meihin yhteyttä WhatsApp-sovelluksen kautta.

WhatsApp Live Chat
Keskustele asiakaspalvelutiimimme kanssa. 
Avoinna maanantaista perjantaihin klo 9.00–17.30.

Ohjeet keskusteluun (Chat) 
1. Avaa WhatsApp-sovellus
2. Skannaa QR-koodi kamerallasi, klikkaa tätä linkkiä tai syötä numero +44 7453 818580 WhatsApp-sovellukseen

Yhteystietosi. Jos meidän on otettava sinuun yhteyttä, käytämme tililläsi ilmoittamaasi puhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta tai postiosoitetta. Mikäli olet antanut meille luvan, saatamme (ja/tai kuljetusliikkeemme saattavat) ajoittain käyttää myös tekstiviestipalveluita, WhatsAppia tai muista viestinvälityspalveluita pitääksemme sinut ajan tasalla tilauksista ja toimituksista. Lisätietoja siitä, miten ja miksi voimme ottaa sinuun yhteyttä ja miten käsittelemme henkilötietojasi (kuten yhteystietojasi), löydät Tietosuojakäytännöstämme.

"Kirjallisesti" tarkoittaa myös sähköposteja. Kun käytämme näissä Ehdoissa ilmaisua "kirjallisesti", se tarkoittaa myös sähköposteja. 

 

2. MITEN NÄMÄ EHDOT KOSKEVAT SINUA
Tarjoamme EcoPro-tilauksia kuluttajille ja yritysasiakkaille. Jos jokin näiden Ehtojen osa koskee vain kuluttajia tai vain yritysasiakkaita, ilmoitamme siitä selvästi jäljempänä. 
Olet kuluttaja, jos olet yksityishenkilö ja teet EcoPro-tilauksen pääasiassa henkilökohtaiseen käyttöön sen sijaan, että käyttäisit Tilausta kaupankäynnin, liiketoiminnan, käsityöläisammatin tai muun ammatin harjoittamiseen.

Jos olet yritysasiakas, nämä Ehdot (yhdessä näissä Ehdoissa mainittujen asiakirjojen kanssa) muodostavat Tilaustasi koskevan koko sopimuksen. Hyväksyt, ettet ole luottanut mihinkään ilmaisuun, lupaukseen, väittämään tai takuisiin, jonka olemme tehneet tai antaneet tai joka on tehty tai annettu puolestamme ja joita ei ole mainittu näissä Ehdoissa.

Nämä Ehdot kattavat Tilaukseesi sisältyvät palvelut ja tuotteet. Jos ostat meiltä muita palveluita tai tuotteita, sovelletaan eri ehtoja. Verkkomyyntiehtommesisältävät Brother-tuotteiden ostoa koskevat ehdot, tutustu verkkokaupan myynti- ja toimitusehtoihin

 

3. TILAUKSEN TEKEMINEN JA AKTIVOINTI

Kuka voi tehdä tilauksen? Toimitamme Muste-/laserkasetteja osana suomenkielisen verkkosivustomme kautta ostettuja EcoPro-tilauksia ainoastaan Suomessa sijaitseviin osoitteisiin.  Emme toimita osoitteisiin Ahvenanmaalla. Jos haluat tehdä Tilauksen ja saada Muste-/laserkasetteja jossakin muualla sijaitsevaan osoitteeseen, tutustu maailmanlaajuiseen hakemistoomme, tai ota yhteyttä WhatsApp-sovelluksen kautta.

Miten tilaus tehdään? Teet Tilauksen Sivustollamme. Kun olet valinnut haluamasi Tilauksen, näyttöön tulevat ohjeet opastavat sinut tilausprosessin läpi. Klikkaamalla Lähetä tilaus -painiketta maksuprosessin lopuksi solmit kanssamme sitovan sopimuksen Tilauksestasi, johon sisältyy kuukausimaksujen suorittaminen Tilauksen aktivointipäivästä siihen asti, kun Tilaus peruutetaan tai irtisanotaan. Osana tilausprosessia sinun on luotava tili Sivustollamme (jos sinulla ei vielä ole tiliä) (“Tili”) ja annettava voimassa oleva sähköpostiosoite ja tiedot voimassa olevasta maksutavasta kuukausimaksuja varten. Tilauksen tehtyäsi saat sähköpostitse vahvistuksen, joka sisältää tiedot Tilauksestasi.  

Tilauksen aktivointi. Tuen ja Muste-/laserkasettien saaminen edellyttää, että aktivoit Tilauksesi vaihtamalla tulostimeesi EcoPro Muste-/laserkasetit. Tilauksesi alkaa sinä päivänä, jolloin aktivoit sen (“Tilauksen alkamispäivä”), ja lähetämme sinulle aktivointisähköpostiviestin, jossa vahvistetaan Tilauksen alkamispäivä. 

 

4. TILAUKSESI 
Tilauksen alkamispäivä ja kesto. Tilauksesi alkaa Tilauksen Alkamispäivästä ja jatkuu, kunnes joko sinä tai me peruutamme tai irtisanomme sen näiden Ehtojen mukaisesti (“Tilausjakso”). 

Tilaussivut. Seuraamme joka kuukausi, kuinka monta sivua tulostat. Kukin tilausvaihtoehto sisältää tietyn määrän sivuja, jotka voit rulostaa joka kuukausi osana Tilaustasi (“Tilaussivut”). Tilaukseen sisältyvien Tilaussivujen määrä vaihtelee tilausvaihtoehdon mukaan. Katso täältä lisätietoja saatavilla olevista tilausvaihtoehdoista.

Jos et jonain kuukautena Tilausjakson aikana tulosta kaikkia Tilaussivuja, käyttämättömät sivut voidaan siirtää. Siirrettävien sivujen enimmäismäärä voi olla enintään kaksinkertainen Tilauksesi mukaiseen sivumäärään verrattuna. Siirrettyä sivumäärää käytetään vasta, kun olet tulostanut kaikki kyseisen kuukauden Tilaussivut. Käyttämättömät sivut, joita ei voi siirtää, menetään, eikä niitä hyvitetä.

Jos tulostat jonain kuukautena Tilausjakson aikana enemmän sivuja kuin Tilaukseesi sisältyvät Tilaussivut sekä edellisiltä kuukausilta mahdollisesti siirtyneet käyttämättömät sivut, sinultaveloitetaan lisäsivuista Tilauksessasi mainittujen ylityshintojen mukaisesti.

Muste-/laserkasetit. Jos tulostimessasi ei vielä ole Tilauksesi mukaisia Muste- tai laserkasetteja, lähetämme sinulle ensimmäiset Muste- tai laserkasetit heti, kun teet Tilauksen. Seuraamme Muste- tai laserkasettiesi kulutusta Tilausjakson aikana tulostimesi kautta ja lähetämme sinulle automaattisesti lisää Muste- tai laserkasetteja käyttösi mukaisesti, jotta voit tulostaa Tilaussivut ja mahdollisen ylittävän määrän. Kuukausimaksu sisältää Tilauksesi mukaisten Muste- tai laserkasettien toimituksen joko Tilisi suomalaiseen osoitteeseen tai noutopisteeseen (josta kuljetusliikkeemme ilmoittaa sinulle).

Tilausjakson aikana toimitettuja Muste- ja laserkasetteja voi käyttää vain Tilauksen yhteydessä. Kun Tilauksesi päättyy, Muste- ja laserkasetit lakkaavat toimimasta ja sinun on palautettava ne meille. Et saa jälleenmyydä Muste- tai laserkasetteja, ja sinun on käytettävä niitä ainoastaan henkilökohtaisiin tai liiketoiminnallisiin tarkoituksiin (soveltuvin osin) näiden Ehtojen mukaisesti. 

Toimitus. Käytämme kuljetusliikkeitä Muste- ja laserkasettien toimittamiseen joko Tilisi suomalaiseen toimitusosoitteeseen tai noutopisteeseen kuljetusliikkeen vakiotoimitusvaihtoehtojen mukaisesti. Toimituskulut sisältyvät kuukausimaksuihin.

Tuki. Tilauskauden aikana tarjoamme tukea Tilauksen yhteydessä käyttämällesi Brother-tulostimelle mahdollisen Brother-maahantuojan kyseiselle tulostimelle myöntämän takuun mukaisesti. Jos takuu on päättynyt (tai päättyy Tilauksen voimassaoloaikana), pidennämme sen Tilauksen keston ajaksi. Tämä takuu täydentää mahdollista lakisääteistä takuuta, eikä se vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi. Takuutiedot ja takuuvaatimuksen tekemistä koskevat tiedot löytyvät takuutietosivulta.

Kierrätys. Joka kerta, kun lähetämme sinulle mustekasetteja, saat myös valmiiksi maksetun palautuskuoren kierrätystä varten. Laserkasettien mukana toimitetaan osoitekortti, jonka voit teipata värikasettipakkauksesi päälle ja viedä lähimpään Postin palvelupisteeseen. Sinun tulee palauttaa käytetyt Muste- ja laserkasetit meille Postin kautta. Jos sinulla on kysyttävää, voit ottaa meihin yhteyttä WhatsApp-sovelluksen kautta. Kun tilauksesi on päättynyt, voit luopua tulostimestasi lähettämällä sen meille. Vastaat lähetykseen liittyvistä kustannuksista, ellei toisin ole sovittu. Jos lähetät sen meille, me omistamme sen ja saatamme kunnostaa sen, käyttää sitä uudelleen tai luopua siitä parhaaksi katsomallamme tavalla. Lisätietoja löydät täältä.

 

5. HINTA JA MAKSAMINEN
Hinnoittelutiedot. Voit tarkastaa laskutuspäivän, tulostusmäärän, mahdollisen kampanja-/kokeilujakson, kuukausittaiset tilausmaksut ja mahdolliset ylitysmaksut ja/tai hallita maksutapaa milloin tahansa Tilisi kautta, johon pääset Brother Mobile Connect -sovelluksen kautta.

Mitä ja milloin sinun on maksettava. Sinun on maksettava tilaamaasi tulostusmäärään perustuvat maksut kuukausittain Tilauksen Alkamispäivästä alkaen siihen asti, kunnes Tilaus irtisanotaan. Nämä maksut käsittävät Tilauksessasi määritellyn kuukausittaisen tilausmaksun ja kyseisen kuukauden mahdolliset ylitysmaksut, jotka on määritetty myös Tilauksessa (“Kuukausimaksut”). Kuukausimaksut veloitetaan kunkin laskutuskuukauden lopussa Tilisi mukaisena laskutuspäivänä (“Laskutuspäivä”). Jos irtisanot tai purat sopimuksemme sopimusrikkomuksemme vuoksi, emme veloita sinulta kyseistä Kuukausimaksujen osaa sopimuksen päättymisen jälkeen.

Maksutapa. Tililläsi on oltava voimassa oleva maksukortti koko Tilausjakson ajan. Valtuutat meidät veloittamaan Kuukausimaksun tiliisi lisäämältäsi maksukortilta Laskutuspäivänä tai sen jälkeen joka kuukausi Tilausjakson ajan.

Kokeilujakso ja kampanjat. Saatamme ajoittain tarjoata sinulle kokeilu- tai kampanjajakson, jonka aikana sinulta ei veloiteta tilausmaksua Tilauksestasi (mahdolliset ylitysmaksut kuitenkin veloitetaan). Kokeilu- tai kampanjajakson pituus näkyy Tililläsi. jos et halua jatkaa Tilausta aloitus- tai kampanjajakson päättymisen jälkeen, sinun on peruutettava Tilaus ennen kokeilu- ja kampanjajaksoa kohden. (Otamme sinuun yhteyttä ennen kokeilu- ja kampanjajakson päättymistä, jotta voit halutessasi peruuttaa Tilauksesi).

Kuitit. Lähetämme kuitin sähköpostitse. Jos tarvitset paperikuitin, ota yhteyttä WhatsApp-sovelluksen kautta.

Maksamatta jättäminen. Jos emme pysty perimään maksua, johtuipa se maksukorttisi voimassoloajan päättymisestä, varojen riittävyydestä tai muusta, otamme sinuun yhteyttä maksun perimiseksi. Jos emme pysty veloittamaan maksua sinulta 7 kalenteripäivän kuluessa sovitusta maksupäivästä, voimme keskeyttää Tilauksesi, kunnes saamme maksun. Jos emme saa sinuun yhteyttä tai et pysty järjestemään maksua 13 kalenteripäivän kuluessa sovitusta maksupäivästä, voimme Irtisanoa Tilauksesi.

Meidän tekemämme muutokset Tilaukseen ja sen hintaan.
Jos olet yritysasiakas,
saatamme ajoittain muuttaa tilausvaihtoehtojemme sisältöä ja Tilauksesi hintaa sekä ylityshintoja. Ilmoitamme tällaisista muutoksista kuitenkin vähintään 30 päivää etukäteen, eivätkä muutokset astu voimaan ennen ilmoitusta seuraavan Laskutuskuukauden alkua. Jos muutoksemme perusteella hinta nousee, voit peruuttaa Tilauksen sopimuskohtien 8 ja 9 mukaisesti, maksutta 30 päivän kuluessa ilmoituksestamme.

Jos olet kuluttaja, saatamme ajoittain muuttaa Tilausvaihtoehtojemme sisältöä ja Tilauksesi hintaa sekä ylityshintoja, jos muutos ei ole merkittävä ja sille on perusteltu syy. Ilmoitamme tällaisista muutoksista kuitenkin vähintään 30 päivää etukäteen, eivätkä muutokset astu voimaan ennen ilmoitusta seuraavan Laskutuskuukauden alkua. Jos muutoksemme perusteella hinta nousee, voit peruuttaa Tilauksen sopimuskohtien 8 ja 9 mukaisesti, maksutta 30 päivän kuluessa ilmoituksestamme.

Sinun tekemäsi muutokset Tilaukseen. Voit nostaa tai pienentää Tilaukseesi sisältyvää sivumäärää kerran Laskutuskauden aikana valisemalla Brother Mobile Connect -sovelluksessa toisen tilausvaihtoehdon tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos nostat tai pienennät Tilaukseesi sisältyvää sivumäärää, sovelletaan seuraavia ehtoja: 

(a) Jos pienennät tilaamaasi sivumäärää (ts. valitset edullisemman vaihtoehdon, joka sisältää vähemmän tulostettavia sivuja):
 Alennettu kuukausimaksu ja pienempi tilattu sivumäärä tulevat voimaan seuraavan Laskutuskauden ensimmäisestä päivästä alkaen; ja
 Kuluvan Laskutuskuukauden ajalta sinulta veloitetaan aiempi kuukausimaksu; 
 Sen laskutuskuukauden lopussa, jonka aikana valitsit pienemmän sivumäärn, käytämme vanhaa Tilaussivujen kiintiötä ylityskustannusten laskemiseen ja uutta Tilaussivujen kiintiötä mahdollisten siirrettävien sivujen laskemiseen. 

(b) Jos nostat tilaamaasi sivumäärää ts. valitset kalliimman vaihtoehdon, joka sisältää enemmän tulostettavia sivuja):
 Korotettu sivumäärä eli Tilaussivukiintiö astuu voimaan välittömästi; ja
 Uusi korkeampi kuukausimaksu veloitetaan kuluvalta Laskutuskuukaudelta; ja
 Käytämme korotettua Tilaussivujen kiintiötä ylityskustannusten ja mahdollisten siirrettävien sivujen laskemiseen kuluvan Laskutuskuukauden lopussa.

(c) Jos sinulla on käynnissä kokeilu- tai kampanjajakso, kun nostat tai pienennät tilaukseesi kuuluvaa sivumäärää, ei se vaikuta kokeilu- tai kampanjajaksoon. Sinulla ei ole oikeutta pidentää nykyistä kokeilu- tai kampanjajaksoasi Tilatun sivumäärän pienentämisen tai korottamisen vuoksi. 

 

6. VELVOLLISUUTESI
Tilauspalvelun käyttö. Tilausta tai sinulle sen osana tarjoamiamme palveluita ei saa käyttää laittomaan toimintaan tai sen yhteydessä. Jos olet yritysasiakas, et saa käyttää tilauspalvelua tulostus- tai kopiointiliiketoiminnan edistämiseen (suoraan tai epäsuorasti).

Tulostimen yhteensopivuus. Olet yksin vastuussa siitä, että Brother-tulostimesi on yhteensopiva valitsemasi Tilauksen kanssa. Täältä löydät tiedot Brotherin tulostimista, jotka soveltuvat EcoPro-tilauksiin.  

Tulostimesi. Brother-tulostinta on käytettävä kaikkien meidän toimittamiemme tai puolestamme toimitettujen teknisten tietojen, käyttöoppaiden ja ohjeiden mukaisesti.

Etäyhteys. Koko Tilausjakson ajan annat meille luvan käyttää etäyhteyttä Brother-tulostinlaitteeseesi ja sen ohjelmistoon, sekä vastaanottaa tulostimestasi kaikki tiedot, joita pidämme tarpeellisina tilauksen tarjoamista varten, ilman, että siitä ilmoitetaan sinulle. Sinun on omalla kustannuksellasi varmistettava, että Brother-tulostimesi on yhteydessä Internetiin ja että se on määritetty oikein käyttötietojesi jakamiseksi kanssamme koko Tilausjakson ajan. Jos et toimi näin, emme välttämättä pysty toimittamaan Muste- tai laserkasetteja tai tukea Brother-tulostimeesi. Lisätietoja henkilötietojesi käytöstä löydät Tietosuojakäytännöstämme.

Irtisanominen käyttämättömyyden takia. Jos et käytä Tilausta tai Brother-tulostimesi ei ole kytkettynä verkkoon yli kolmen peräkkäisen kuukauden ajan, voimme päättää Tilauksesi välittömästi ilmoittamalla siitä sinulle kirjallisesti.  

Päivitysten asennus. Jos et asenna tarjoamiamme päivityksiä kohtuullisessa ajassa, emme ole vastuussa tästä johtuvista vaatimustenmukaisuuden puutteista tai siitä, että et voi käyttää Tilausta.

 

7. JOS ILMENEE ONGELMIA 
Tarkastus. Sinun tulee tarkistaa Muste- tai laserkasetit ja kaikki muut sinulle lähettämämme lisävarusteet tai osat toimituksen yhteydessä. Jos havaitset niissä puutteita tai ongelmia, ota meihin yhteyttä viipymättä ja, jos olet kuluttaja, viimeistään kahden kuukauden kuluessa toimituksesta WhatsApp-sovelluksen kautta.

Epäonnistuneet toimitukset. Jos kuljetusliike yrittää toimittaa Muste- tai laserkasettia toimitusosoitteeseesi ja osoitteessasi ei ole ketään vastaanottamassa toimitusta, kuljetusliike jättää sinulle ilmoituksen, jossa kerrotaan, miten toimitus voidaan järjestää uudelleen. Jos et järjestä uutta toimitusta, otamme sinuun yhteyttä lisäohjeiden antamista varten. Jos kohtuullisista yrityksistämme huolimatta emme saa sinuun yhteyttä tai pysty järjestämään toimitusta uudelleen, palautuvat Muste-/laserkasetit meille. Jos Muste-/laserkasetit toimitetaan noutopisteeseen, kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä, kun Muste- ja laserkasetit ovat noudettavissa sekä ilmoittaa missä tuotteet ovat ja kuinka kauan sinulla on aikaa noutaa ne. Jos et nouda Muste- ja laserkasettejasi kuljetusliikkeen sinulle ilmoittamaan määräaikaan mennessä, Muste- tai laserkasetit palautuvat meille. Jos Muste- tai laserkasettisi palautuvat meille, sinun on otettava meihin yhteyttä ja sovittava uudesta toimituksesta.

Ongelmista ilmoittaminen. Jos sinulla on kysyttävää tai huomautettavaa palveluistamme tai jos olet sitä mieltä, että jokin vahvistussähköpostissasi tai Tililläsi oleva lasku tai tieto on väärä, ota meihin yhteyttä. Voit tutustua myös usein kysyttyihin kysymyksiin tai ottaa meihin yhteyttä WhatsApp-sovelluksen kautta.

Palvelujemme keskeyttäminen. Voimme keskeyttää palvelumme, jos se on tarpeen tärkeän liiketoiminnallisen syyn vuoksi, esimerkiksi jos meidän on käsiteltävä teknisiä ongelmia, tehtävä teknisiä muutoksia tai tehtävä muita muutoksia palveluihimme lainsäädännön tai viranomaismääräysten muutosten vuoksi. Jos meidän on keskeytettävä palvelumme, otamme sinuun etukäteen yhteyttä kirjallisesti, eikä sinulta veloiteta ajanjaksosta, jonka aikana palvelumme ovat poissa käytöstä. Tällaisen keskeytyksen tapahtuessa emme tarjoa korvaavaa palvelua tai tuotetta keskeytyksen ajaksi emmekä maksa sinulle keskeytyksestä johtuvia kustannuksia, vahingonkorvauksia tai muita korvauksia.

Lailliset oikeutesi kuluttajana. Velvollisuutemme on varmistaa, että tuotteet ja palvelut, joita tarjoamme kuluttajille osana tilauspalveluamme ovat annetun kuvauksen mukaisia, käyttötarkoitukseensa soveltuvia ja laadultaan hyväksyttäviä. Kuluttajana sinulla on laillisia oikeuksia liittyen tuotteisiin ja palveluihin, jotka eivät täytä näitä vaatimuksia. Näihin voivat sisältyä oikeus kieltäytyä kyseisestä tuotteesta, oikeus vaatia korjaamista tai vaihtoa tai palvelun uudelleen suorittamista ja/tai oikeus saada rahasi osittain tai kokonaan takaisin ja/tai oikeus korvaukseen. Laillisia oikeuksiasi koskevaa neuvontaa saat kuluttajaneuvonnasta tai kuluttajariitalautakunnalta. Mikään näissä Ehdoissa ei vaikuta kyseisiin laillisiin oikeuksiin. 

Oikeutesi yritysasiakkaana. 
(a) Takaamme, että Tilauksesi osana toimittamamme tuotteet a) vastaavat kaikilta olennaisilta osiltaan niiden kuvauksia, b) niissä ei ole olennaisia suunnittelu-, materiaali- ja valmistusvirheitä ja c) ne ovat laadultaan tyydyttäviä (vuoden 1987 kauppalaissa tarkoitetussa merkityksessä). Takaamme myös, että tarjoamamme palvelut suoritetaan kohtuullisella huolellisuudella ja taidolla.
 
(b) Jos ilmoitat meille kirjallisesti 30 päivän kuluessa toimituksesta, tai noutopisteeseen toimituksen yhteydessä 30 päivän kuluessa noutamisesta, että tuote ei vastaa edellä mainittua takuuta, valintamme mukaan joko korjaamme tai vaihdamme viallisen tuotteen, suoritamme palvelun uudelleen (koskee vain palveluita) tai hyvitämme viallisen tuotteen hinnan kokonaan, edellyttäen että annat meille kohtuullisen mahdollisuuden tutkia kyseinen tuote ja palautat sen meille kustannuksellamme. Tämä on yksinomainen oikeuskeinosi tällaisen takuurikkomuksen osalta, eikä meillä ole muita velvollisuuksia sinua kohtaan kyseiseen virheeseen liittyen.

(c) Emme ole vastuussa, jos tuote ei täytä tässä kohdassa annettua takuuta, mikäli: a) olet jatkanut tuotteen käyttöä vielä sen jälkeen, kun olet ilmoittanut virheestä; b) virhe on seurausta siitä, että et ole noudattanut tuotespesifikaatioita tai muita tuotteen varastointia, asennusta, käyttöönottoa, käyttöä tai huoltoa koskevia kirjallisia ohjeitamme; c) olet muokannut tai korjannut tuotetta ilman kirjallista suostumustamme; tai d) virhe on seurausta tavanomaisesta kulumisesta, tahallisesta vahingoittamisesta, huolimattomuudesta tai poikkeuksellisista käyttöolosuhteista.

Tämän kohdan 7 ehtoja sovelletaan myös toimittamiimme korjattuihin tai vaihdettuihin tuotteisiin. 

 

8. OIKEUTESI PERUUTTAA TILAUS

Sinulla on oikeus muuttaa mieltäsi. Voit peruuttaa Tilauksesi milloin tahansa ennen sen aktivointia. Saat täyden hyvityksen kaikista Tilaukseesi liittyvistä maksuista, eikä sinua laskuteta käytöstä.  

Jos olet kuluttaja, sinulla on myös oikeus muuttaa mieltäsi ja peruuttaa Tilauksesi 14 päivän kuluessa siitä päivästä, kun vastaanotat tai noudat ensimmäisen Muste- tai laserkasettitoimituksen. Saat täyden hyvityksen kaikista Tilaukseesi liittyvistä maksuista. Jos olet kuitenkin aktivoinut Tilauksesi tämän ajanjakson aikana, meillä on oikeus veloittaa sinua sivuista, jotka olet tulostanut aktivoinnista lähtien, kunnes ilmoitat meille peruutuksesta. Tämä maksu on prosenttiosuus kuukausittaisesta tilausmaksusta, joka vastaa kyseisen jakson aikana tulostamiesi Tilaussivujen prosenttiosuutta.

Tilauksen päättäminen. Voit päättää Tilauksesi milloin tahansa ilmoittamalla siitä meille. Jatkamme ilmoituksesi jälkeen edelleen palvelua, ja sinun on maksettava Kuukausimaksut kuluvan laskutuskuukauden loppuun asti, jolloin Tilauksesi päättyy.  

 

9. TILAUKSEN PÄÄTTÄMINEN (MYÖS JOS OLET KULUTTAJA JA OLET MUUTTANUT MIELTÄSI)
Ilmoita meille, että haluat päättää Tilauksesi. Jos haluat päättää Tilauksen näissä Ehdoissa määritettyjen oikeuksiesi tai laillisten oikeuksiesi mukaisesti, sinun on ilmoitettava asiasta meille. Voit toimia näin:

(a) Käytä EcoPro-portaalia, johon pääset Brother Mobile Connect -sovelluksella.

(b) WhatsApp-sovelluksella tai Peruutuslomakkeella. Ilmoita nimesi, osoitteesi, tilausnumerosi ja mielellään myös puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.

(c) Postitse. Tulosta lomake ja lähetä se meille lomakkeessa olevaan osoitteeseen. Voit myös kirjoittaa meille kyseiseen osoitteeseen ja sisällyttää kirjeeseen tiedot siitä, mitä ostit ja milloin tilasit tai vastaanotit sen, sekä nimesi ja osoitteesi.  

Velvollisuutesi palauttaa Muste- tai laserkasetit. Jos haluat käyttää laillisia oikeuksiasi muuttaa mieltäsi, päättää Tilauksen tai palauttaa vialliset Muste- tai laserkasetit, sinun on palautettava mustekasetit meille käyttämällä sinulle lähettämäämme ennakkoon maksettua palautuskuorta, ja laserkasettien osalta käyttämällä pakkauksista löytyvää osoitekorttia ja teipata se värikasettipakkaukseen – jos olet kadottanut osoitekortin, ota meihin yhteyttä.

10. VASTUUTAMME KOSKEVAT RAJOITUKSET 
Mikään näissä Ehdoissa ei sulje pois tai rajoita vastuutamme (a) omasta huolimattomuudestamme aiheutuneesta kuolemasta tai henkilövahingosta; (b) petoksesta tai vilpillisestä menettelystä; (c) mikäli rikomme laillista oikeuttasi saada tuotteeseen omistusoikeus; (d) viallisista tuotteista tai palveluista vuonna 1978 annetun kuluttajansuojalain nojalla; tai (e) mistään muusta seikasta, jonka suhteen emme voi sulkea pois tai rajoittaa vastuutamme soveltuvan pakottavan lainsäädännön mukaisesti.

Jos olet kuluttaja:
Mikään näissä Ehdoissa ei sulje pois tai rajoita vastuutamme laillisten oikeuksiesi rikkomisesta sellaisten Tilaukseesi sisältyvien tuotteiden ja palveluiden osalta, jotka eivät ole: kuvauksen mukaisia, vastaa sinulle antamiamme tietoja ja sinun näkemiäsi tai tutkimiasi näytteitä tai malleja; laadultaan tyydyttäviä; tai eivät sovellu käyttötarkoitukseen, joihin samantyyppisiä tuotteita normaalisti käytettäisiin ja joihin ne soveltuisivat, sekä tiedoksemme annettuun erityiseen käyttötarkoitukseen.

Emme vastaa mistään näistä Ehdoista johtuvista tai niihin liittyvistä menetyksistä tai vahingoista, jotka eivät ole kohtuudella ennakoitavissa. Menetys tai vahinko on ennakoitavissa, jos on ilmeistä, että se tulee tapahtumaan, tai jos sopimuksen tekohetkellä sekä meidän että sinun tiedossasi oli, että niin saattaa tapahtua.

Jos olet kuluttaja, toimitamme sinulle Tilauksen vain koti- ja yksityiskäyttöön. Jos käytät Tilausta kaupalliseen tarkoitukseen, liiketoimintaan tai jälleenmyyntiin, vastuutamme sinua kohtaan rajoitetaan alla esitetyllä tavalla.

Jos olet yritysasiakas:
Ellei edellä ole nimenomaisesti toisin mainittu:
(a) Suomen kauppalain (1987) 17 ja 18 §:ien määräyksiä ei sovelleta miltään osin;
(b) Emme ole vastuussa sinulle mistään tulonmenetyksistä tai epäsuorista tai välillisistä vahingoista, jotka ovat seurausta välillämme solmitusta sopimuksesta   tai liittyvät siihen, perustuivatpa ne sopimukseen, yleiseen vahingonkorvausoikeuteen (mukaan lukien tuottamus), lakiin perustuvan velvollisuuden rikkomiseen tai muuhun perusteeseen; ja  
(c) Kokonaisvastuumme kaikista muista vahingoista, jotka ovat seurausta välillämme solmitusta sopimuksesta tai liittyvät siihen, rajoittuu kokonaissummaan, jonka olet maksanut Tilauksesi mukaisesti, riippumatta siitä, perustuuko vastuu sopimukseen, yleiseen vahingonkorvausoikeuteen (mukaan lukien tuottamus), lakiin perustuvan velvollisuuden rikkomiseen tai muuhun perusteeseen.

 

11. MITEN KÄYTÄMME HENKILÖTIETOJASI
Brother-tulostimesi meille lähettämät tiedot. Brother-tulostimesi lähettää meille koko Tilausjaksosi ajan kaikki tiedot, joita pidämme Tilauksen toiminnan kannalta tarpeellisina, kuten (tähän rajoittumatta) tulostuspäivämäärät ja -ajat, tulostettujen sivujen määrä, käytetyn tulostuspaperin koko, tulostimen sarjanumero, tulostustarvikkeiden tila ja Muste- tai laserkasettien tiedot.

Miten käytämme henkilötietojasi. Käytämme henkilötietojasi ainostaan Tietosuojakäytäntömme mukaisesti.

Tietojesi pitäminen ajan tasalla. Sinun on huolehdittava siitä, että meille antamasi tiedot ovat aina ajan tasalla ja, että sähköposti- ja postiosoitteesi ovat oikein, jotta voimme ottaa sinuun nopeasti yhteyttä ja toimittaa sinulle Muste- tai laserkasetteja. Jos et pidä tietojasi ajan tasalla, et välttämättä pysty vastaanottamaan laskuja, Muste-/laserkasetteja tai muita tietoja, mutta sinua voidaan silti veloittaa Tilauksestasi.

 

12. MUUT TÄRKEÄT TIEDOT
Näiden Ehtojen muutokset. Voimme tarkistaa ja muuttaa näitä Ehtoja aika ajoin muun muassa soveltuvien lakien ja määräysten muutosten huomioon ottamiseksi (ja jos olet kuluttaja, edellyttäen, että muutokset eivät ole olennaisia ja että muutoksille on oikeutetut perusteet). Ilmoitamme sinulle näistä muutoksista vähintään 30 päivää etukäteen. Jos muutamme näitä Ehtoja, voit peruuttaa Tilauksesi sopimuskohtien 8 ja 9 mukaisesti maksutta 30 päivän kuluessa ilmoituksestamme. Jos et peruuta Tilausta 30 päivän kuluessa ilmoituksestamme, sinun katsotaan hyväksyneen muutetut sopimusehdot. 

Oikeuksien ja velvoitteiden siirto. Voimme harkintamme mukaan luovuttaa, siirtää tai ulkoistaa näiden Ehtojen mukaisia oikeuksiamme ja velvollisuuksiamme kolmansille osapuolille, mutta vastaamme mahdollisten alihankkijoiden toimista ja laiminlyönneistä kuin omistamme.

Voit luovuttaa, siirtää tai ulkoistaa näiden Ehtojen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi kolmannelle osapuolelle vain, jos hyväksymme sen kirjallisesti.

Kolmannen osapuolen oikeudet. Tämä sopimus on ainoastaan sinun ja meidän välisemme. Millään kolmannella osapuolella ei ole oikeutta vedota näihin Ehtoihin.

Erillisyys. Jokainen näiden Ehtojen kohta on voimassa toisistaan riippumatta. Jos jokin tuomioistuin tai toimivaltainen viranomainen päättää, että jokin Ehtojen kohdista on lainvastainen tai pätemätön, sinä ja me hyväksymme, että tuomioistuimen tulee pyrkiä toteuttamaan osapuolten aikomukset kyseisessä kohdassa tarkoitetulla tavalla, eikä tämä vaikuta Ehtojen muihin kohtiin, vaan ne pysyvät voimassa täysimääräisinä.

Oikeuspaikka ja sovellettava lainsäädäntö kuluttajille. Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, ja voit nostaa Tilaustasi ja sopimustamme koskevia kanteita suomalaisissa tuomioistuimissa. 

Erityiset kuluttajien oikeudet. Jos erimielisyyttä ei voida ratkaista keskinäisissä neuvotteluissamme, sinulla on kuluttajana oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Ennen asian vientiä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi sinua kehotetaan ensin ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. 

Jos olet kuluttaja ja asut Euroopan unionissa, voit lisäksi tehdä valituksen käyttämällä Euroopan komission kehittämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia, jonka avulla voidaan ratkaista tarjottujen tuotteiden myynnistä aiheutuneita riitoja.

Oikeuspaikka ja sovellettava lainsäädäntö yritysasiakkaille. Välillämme solmittuun sopimukseen tai sen sisältöön tai syntyyn liittyviin riita-asioihin tai vaateisiin (mukaan lukien sopimuksenulkoiset riita-asiat tai vaateet) sovelletaan Suomen lainsäädäntöä ja Helsingin käräjäoikeudella on yksinomainen toimivalta ratkaista tällaiset riita-asiat tai vaateet.

Sähkö- ja elektroniikkaromu, paristot ja pakkausjätteet. Lisätietoja siitä, miten noudatamme ympäristömääräyksiä löydät verkkosivuiltamme.


Peruutuslomake

(Täytä ja palauta tämä lomake vain, jos haluat peruuttaa sopimuksen)

Brother International Europe, Zanderij 25, 1185ZM Amstelveen, Netherlands.

 

WhatsApp Live Chat

Live chat asiakaspalvelumme kanssa
Käytettävissä maanantaista perjantaihin klo 9.00-17.30.

Näin aloitat chatin
1. Avaa WhatsApp
2. Skannaa QR-koodi käyttämällä kameraasi, klikkaa tätä linkkiä tai kirjoita +44 7453 818580 WhatsApp-sovellukseen


Miksi WhatsApp?

  Viestit on täysin salattu.

  Voit jakaa kuvia ja videoita chatissa.

  Reaaliaikainen chatti oikean ihmisen kanssa.