1. Etusivu Brother
  2. Tietoa Brotherista
  3. Uutiset ja lehdistötiedotteet
  4. 2022
  5. Brotherin brändisuojakatsaus vuodelta 2021

Brotherin brändisuojakatsaus vuodelta 2021

 

Brother International Europe puuttui viime vuonna yli 40 000 rikkomukseen eri puolilla Eurooppaa. Brotherin immateriaalioikeuksien puolustamisesta on tullut yksi tärkeimmistä tehtävistämme maailmanlaajuisesti ja kaikkialla Euroopassa. Kyse ei ole vain tavaramerkkien, tekijänoikeuksien ja patenttien suojaamisesta, vaan myös asiakkaidemme tuotteisiimme ja brändiimme osoittaman luottamuksen suojaamisesta.

Yhteistyössä tuotemerkkien suojaamiseen erikoistuneen Incopron kanssa puutuimme yli 28 000 eri verkkosivuilta löytyneeseen tavaramerkki- ja tekijänoikeuksiamme rikkoneeseen tarjoukseen ja 16 000 harhaanjohtavaan tarjoukseen Euroopassa vuonna 2021. Ryhdyimme myös toimiin yli 80 verkkosivustoa vastaan, jotka käyttivät Brotherin tavaramerkkiä väärin ja levittivät haittaohjelmia tai osallistuivat verkkopetoksiin.

Toimintamme keskittyy Amazonin kaltaisiin tunnettuihin myyntikanaviin. Vuonna 2021 Brother poisti EU-maiden Amazon-sivustoista 990 ASIN-numeroa (Amazon Standard Identification Number) tavaramerkkirikkomuksen vuoksi ja 148 ASIN-numeroa patenttirikkomuksen vuoksi.

Brother International Europe Ltd:n hallituksen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Isao Noji kertoo: ”Brotherin immateriaalioikeuksien suojaaminen on Brotherille edelleen yksi tärkeimmistä asioista. Vuonna 2021 kohtasimme yli 40 000 harhaanjohtavaa rikkomusta, jotka olisivat voineet olla haitallisia asiakkaillemme.

”Yhteistyössä useiden tutkintavirastojen ja asianajajien kanssa havaitsimme vuonna 2021 myös 10 tuoteväärennöstapausta, joissa oli mukana useita väärennösverkostoja. Tutkimme niitä ja ryhdyimme toimiin niitä vastaan.

Asiaa on erittäin tärkeää tuoda esiin, sillä hyviä tarjouksia etsiessään asiakkaat voivat hyvässä uskossa päätyä ostamaan aidoksi luulemiaan Brother-tuotteita tietämättä, että tuotteet ovat itseasiassa väärennöksiä. Siksi Brother panostaa jatkuvasti näihin toimiin suojatakseen asiakkaitaan ja heidän investointejaan.”

Brother toteutti viime vuonna myös laajan tuoteväärennösten vastaisen ohjelman, jonka tavoitteena oli torjua verkosta ja sen ulkopuolelta löytyvien tuoteväärennösten tulvaa. Suosittelemme Brotherin asiakkaita ja kumppaneita:

  • Ostamaan tuotteita vain valtuutettujen kanavien, toimittajien ja jälleenmyyjien kautta.
  • Varmistamaan Brother-tuotteen aitous. Lue lisää täältä.
  • Tarkistamaan tuotepakkauksen ja tulostuslaadun.

Ilmoitukset mahdollisista tuoteväärennöksistä pyydämme ystävällisesti tekemään tällä sivulla tai ottamalla meihin yhteyttä sähköpostitse IPRinfo@brother.co.uk.


 
Brother-logo