1. Etusivu Brother
  2. Tietoa Brotherista
  3. Uutiset ja lehdistötiedotteet
  4. 2025
  5. Brother nimettiin johtavaksi toimijaksi IDC MarketScape -selvityksessä: Worldwide Hardcopy Remanufacturing 2025 Vendor Assessment -selvityksessä.

Brother nimettiin johtavaksi toimijaksi IDC MarketScape -selvityksessä: Worldwide Hardcopy Remanufacturing 2025 Vendor Assessment -selvityksessä.

Brother Industries, Ltd. on nimetty johtavaksi toimijaksi IDC MarketScape -selvityksessä: Worldwide Hardcopy Remanufacturing 2025 Vendor Assessment*¹. Brother sai tunnustusta osaamisestaan ja resursseistaan, ekologisesta suunnittelustaan, laser- ja mustekasettivalikoimastaan, suuresta kapasiteetistaan ja kestävän kehityksen tukemisesta.

Brother on edelleen ainoa laitevalmistaja, jolla on täysin sertifioitu uudelleenvalmistusohjelma sekä laser- että mustesuihkukaseteille. Ohjelmaa tukevat Isoon-Britanniaan ja Slovakiaan rakennetut hiilineutraalit tuotantolaitokset, jotka eivät tuota lainkaan kaatopaikkajätettä.

"Uusiokäyttö ja uudelleenvalmistus eivät ole tulostusteollisuudessa uusia käsitteitä, ja niistä on tullut olennainen osa alkuperäisten laitevalmistajien kestävän kehityksen ohjelmia", IDC:n Senior Program Director Phil Sargeant sanoo. "Vuosikymmenten investoinnit ovat nyt tuottamassa tulosta monille brändeille, ja muut seuraavat perässä."

Uusiokäyttöä varten suunniteltu

Vuodesta 2004 lähtien Brother on uusiokäyttänyt ja kierrättänyt yli 40 miljoonaa värikasettia maailmanlaajuisesti. Vuonna 2024 yritys laajensi toimintaansa mustesuihkukasettien uudelleenvalmistukseen ja otti uusiokäytön ensisijaiseksi tavoitteekseen. Värikasetit on suunniteltu helposti purettaviksi ja uudelleenkäytettäviksi, ja ne voidaan usein käyttää jopa kolme kertaa. Brother on myös sitoutunut rajoittamaan ensiömateriaalien käyttöä kaikissa kulutustarvikkeissaan enintään 65 prosenttiin niiden painosta.

Nykyään 100 prosenttia Brotherille palautetuista värikaseteista käsitellään – 86 prosenttia uusiokäytetään ja loput kierrätetään muiden tuotteiden valmistukseen. Tämä noudattaa Brotherin kiertotalousstrategiaa. Prosessi tuottaa noin 30 prosenttia vähemmän CO₂-päästöjä kuin uusien värikasettien valmistus värikasettimallien elinkaariarvion perusteella.

"Jokainen uudelleenvalmistettu värikasetti täyttää samat vaatimukset kuin uusi värikasetti, mutta sen ympäristövaikutukset ovat pienemmät", Brotherin Ison-Britannian Ruabonin tehtaan Senior Project Manager Juan Carot kertoo. "Uskomme, että tämä IDC MarketScape -tunnustus heijastaa jatkuvia investointejamme skaalautuvaan ja korkealaatuiseen uudelleenvalmistukseen."

 

Palauttaminen on helppoa

Brotherin käänteinen logistiikka on suunniteltu käytännölliseksi ja helppokäyttöiseksi. 29 Euroopan maassa asiakkaat saavat ennakkoon maksettuja palautuskuoria ja tarroja, ja Brotherin verkkosivustolta voi tilata myös suuria keräyslaatikoita. Nämä toimet ulottuvat myös ilman sopimusta myytäviin tuotteisiin, mikä on erityisen merkittävää pk-yrityksille.
"Logistiikkamallimme helpottaa asiakkaiden ja kumppaneiden kiertotaloutta", Carot lisää.

 

Tulevaisuuden näkymät

Brotherin tunnustus tässä raportissa seuraa yhtiön nimeämistä johtavaksi toimijaksi IDC MarketScape -selvityksessä: Worldwide Sustainability Programs and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment (doc #US49892223, joulukuu 2023). Yhtiö aikoo nyt laajentaa uudelleenvalmistuksen laitteistoihin tavoitteenaan vähentää laitejätettä uudelleenvalmistamalla ja sijoittamalla tulostimia markkinoilla uudelleen.

Laajennus tukee paitsi kestävän kehityksen tavoitteita myös ammattitaitoisia työtehtäviä Brotherin Euroopan uudelleenvalmistustoiminnassa.

Lisätietoja Brotherin värikasettien kierrätysohjelmasta löytyy sivuiltamme.

Lisätietoja yhtiön laajemmista kestävän kehityksen toimista löytyy sivuiltamme.

 

*1: IDC MarketScape: Worldwide Hardcopy Remanufacturing 2025 Vendor Assessment (Doc 
# EUR153222025) maaliskuu 2025

Tietoja IDC MarketScape -ohjelmasta 

IDC MarketScape -toimittaja-arviointimalli on suunniteltu antamaan yleiskatsaus teknologiatoimittajien ja palveluntarjoajien kilpailukyvystä tietyillä markkinoilla. Tutkimusmenetelmässä käytetään tiukkaa pisteytysmenetelmää, joka perustuu sekä laadullisiin että määrällisiin kriteereihin ja jonka tuloksena saadaan yksi graafinen kuva kunkin toimittajan asemasta tietyillä markkinoilla. IDC MarketScape tarjoaa selkeät puitteet, joiden avulla IT- ja televiestintätoimittajien tuote- ja palvelutarjontaa, kyvykkyyksiä ja strategioita sekä nykyisiä ja tulevia markkinamenestystekijöitä voidaan vertailla mielekkäästi. Puitteet tarjoavat teknologian ostajille myös 360 asteen arvioinnin nykyisten ja tulevien toimittajien vahvuuksista ja heikkouksista.